“Pace celor ce vin, bucurie celor ce raman, binecuvantare celor ce pleaca!”
Doamne, dă-mi ca întru liniştea sufletului să primesc orice-mi aduce ziua de azi.
Ajută-mi Doamne să mă încredinţez cu totul voii Tale cu mine.
Îndrumează-mă şi sprijineşte-mă în fiece clipă a acestei zile.
Orice mi s-ar întâmpla în ziua de azi învaţă-mă să le
primesc cu linişte şi credinţă tare, că toate vin din voia Ta cea sfântă.
Îndrumează Tu gândirile şi simţirile mele în toate
cele spuse şi făptuite de mine.
Fă ca în faţa întâmplărilor neaşteptate de tot felul să nu uit că toate de la Tine sunt.
Învaţă-mă ca să-i socotesc pe toţi fraţii mei de aici cu dreptate şi înţelegere şi să nu supăr sau să chinuiesc pe nimeni.
Dă-mi Doamne să duc greutatea zilei cu tărie şi să
primesc tot ce vine în ziua aceasta.
Îndrumează Tu voia mea şi învaţă-mă să mă rog, să
cred, să nădăjduiesc să iert şi să iubesc.
Amin.
„POMENEŞTE-MĂ, DOAMNE, CÂND VEI VENI ÎNTRU ÎMPĂRĂŢIA TA!” (Luca 23, 42)
„Doamne şi Stăpânul vieţii mele, duhul trândăviei,
al grijii de multe, al iubirii de stăpânire

şi al grăirii în deşert nu mi-l da mie.

Iar duhul curăţiei, al gândului smerit, al răbdării şi
al dragostei, dăruieşte-l mie, slugi Tale.


Aşa Doamne, Împărate, dăruieşte-mi ca să-mi văd greşalele mele şi să nu osândesc pe fratele meu,
că binecuvântat eşti în vecii vecilor. Amin”.

CRUCE FACATOARE DE MINUNI DIN ATENA

20.04.2012

ÎNVĂTĂTURI CORECTE SI ÎNVĂTĂTURI GRESITE DESPRE AGHEASMĂ SI SLUJBA SFESTANIEI


"Vai vouă, cărturarilor şi fariseilor făţarnici! Că daţi zeciuială din izmă, din mărar şidin chimen, dar aţi lăsat părţile mai grele ale Legii: judecata, mila şi credinţa; pe acesteatrebuia să le faceţi şi pe acelea să nu le lăsaţi. Călăuze oarbe care strecuraţi ţânţarul şi înghiţiţi cămila!"(Matei 23 ; 23-24)


DE MULTE ORI FEMEILE CREDINCIOASE SE ÎNVAŢĂ UNA PE ALTA (ÎN MOD GREŞIT),ÎN LOC SĂ SE DUCĂ LA PREOT SĂ-L ÎNTREBE, DUPĂ CUVÂNTUL MÂNTUITORULUI:"DUCEŢI-VĂ ŞI ARĂTAŢI-VĂ PREOŢILOR" (LUCA 17;14) ŞI ASTFEL IA NAŞTERE FALSATRADIŢIE, DIN MULTĂ PĂRERE PERSONALĂ, CARE DE FAPT ESTE DE INSPIRAŢIESATANICĂ.



---Cine si in ce conditii poate inmulti Agheasma Mare, Mica si Sfantul Mir?

Agheasma Mare nu trebuie sa o inmulteasca nimeni decat preotul. Agheasma Mica nu se poate inmulti.

---Cum si cand se foloseste agheasma de la Izvorul Tamaduirii?

Agheasma de la Izvorul Tamaduirii, de la sfintirea caselor sau a fantanilor, a troitelor si oricand se mai face peste an, se stie ca aceasta este agheasma mica si se poate lua dupa anafora.

---Ce se face cu agheasma care a prins miros?

Agheasma care este stricata se toarna intr-un loc curat, sau la radacina unui pom.

---CE ESTE SFESTANIA (AGHEASMA MICA)? CARE SUNT CELE NECESARE PENTRUACEASTA?

Este slujba de sfintire a apei care se poate face atat in biserica sau in alte locuri, cat si in casele noastre. Pentru aceasta avem nevoie de: un vas cu apa curata, un mănunchi de busuioc sau alta planta cu care preotul sa stropeasca prin casa, 3 lumanari asezate intr-un vas sub care puneti o hartie ca sa nu curga ceara pe fata de masa, tamaier cu jar sau carbune special, tamaie, un pomelnic cu cei ai casei, un prosop cu care sa se stearga pe maini preotul. Nu puneti busuiocul in vasul cu apa pt. ca se face ceai de busuioc, nu agheasma. Daca cumva raman resturi de busuioc in agheasma, strecurati-o deoarece e posibil sa se împuta de la acele resturi. Cu agheasma ramasa mai stropiti prin casa (si prin curte daca aveti) si gustati din ea dimineata pe nemancate, dupa ce luati anafura si daca noaptea nu v-ati impreunat cu sotul.

Nu este necesara faina la acesta slujba.

---Să punem usturoi sau busuioc lângă agheasmă ca sa nu se strice?

Mântuitorul Iisus Hristos întreba: "Dacă sarea se va strica cu ce se va mai săra?" (Matei5;13). Nu se va strica niciodată pentru că aşa a fost făcută de Dumnezeu. La fel şi agheasma, fiind sfinţită de Dumnezeu, nu se va mai strica în condiţii normale. De aceea nu e nevoie să se pună lângă ea usturoi sau busuioc, sau alte plante (scaieţi, flori etc.).

---Dacă strângem agheasma mare mai mulţi ani la rând, agheasma devine foarte puternică?

Sfânta Agheasmă este una si aceeaşi în fiecare an şi la orice Sf. Biserică.

---Este păcat să fie făcută sfeştania casei seara?

 Trebuie făcuta până în orele 12.


Un creştin fierbinte în credinţă face trei curăţenii în fiecare din cele patru posturi mari ale anului:
 
 a) Curăţenie de praf, mizerie în toata casa;
 b)Curăţenie de duhuri rele cuibărite încasă, prin sfeştanie;
 c) curăţenie în suflet prin mărturisirea păcatelor pe care le-am maifăcut de la ultima spovedanie încoace.
 
Sfeştania casei trebuie făcută de patru ori sau cel puţin o data pe an. Sfeştania casei este o slujbă prin care se cere lui Dumnezeu să fie alungate puterile potrivnice şi să vină binecuvântarea Sa peste casa aceea prin rugăciunile făcute de preot.
Ori o rugăciune se poate face oricând, dimineaţa, la prânz, seara sau noaptea.
 
---In caz de necesitate (rau, frica, ganduri necurate, tulburare, suparare), intimpul zilei, ce se poate lua?
 
Daca persoana nu a mancat, poate lua anafura, agheasma mica, iar daca a mancat sa se unga cu ulei de la Sf. Maslu sau agheasma pe frunte, sa se afume cu tarnoseala(tarnoseala este o bucatica de panza imbibata in ceara topita luata de la sfintirea unei biserici), sa aprinda tamaie.
 
---Daca vreun animal de pe langa casa se imbolnaveste, il putem unge cu sfintenii, si cu ce anume?
 
Crestinii pot stropi cu agheasma vitele sau grajdurilor vitelor, cat si in casele in carelocuiesc?
 
--- Ce se face cu Agheasma de la Sfestanie?
 
Întâi trebuie să o strecurăm foarte bine dacă are în ea resturi de busuioc, deoarece chiar si o samanta sau o frunzulită de busuioc poate altera un litru-doi de agheasmă. În cazul în care nu o putem strecura bine sau în cazul în care observăm că este galbenă la culoare,având si gust de ceai de busuioc, se recomandă să n-o păstrăm mai mult de o săptămână deoarece se va strica.
Timp de 7 zile după Sfestanie, trebuie să stropim casa si curtea cu agheasmă. Este bine să si gustăm în fiecare dimineată din agheasmă, dar luăm întâi anaforă si apoi bem agheasmă deoarece este Agheasmă Mică. Putem gusta din agheasmă si putem stropi casa nu numai 7zile după Sfestanie, ci chiar si după cele 7 zile.
 
--- Cand se bea Agheasma Mare?

Agheasma Mare se bea de la Boboteaza pana in ziua in care este scris pe calendar"Odovania praznicului Botezului Domnului", adica data de 14 ianuarie. In restul anului nu se bea Agheasma Mare decat doar daca, atunci cand ne-am spovedit, nu am primit dezlegare la Sfanta Impartasanie. Insa chiar si atunci Agheasma Mare ne-o da preotul.De mentionat ca la stropit putem folosi Agheasma Mare in tot timpul anului.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

va rog sa lasati impresiile voastre in scris dupa cele citite pe acest blog..va multumesc

FISIERELE MELE TRILULILU..