“Pace celor ce vin, bucurie celor ce raman, binecuvantare celor ce pleaca!”
Doamne, dă-mi ca întru liniştea sufletului să primesc orice-mi aduce ziua de azi.
Ajută-mi Doamne să mă încredinţez cu totul voii Tale cu mine.
Îndrumează-mă şi sprijineşte-mă în fiece clipă a acestei zile.
Orice mi s-ar întâmpla în ziua de azi învaţă-mă să le
primesc cu linişte şi credinţă tare, că toate vin din voia Ta cea sfântă.
Îndrumează Tu gândirile şi simţirile mele în toate
cele spuse şi făptuite de mine.
Fă ca în faţa întâmplărilor neaşteptate de tot felul să nu uit că toate de la Tine sunt.
Învaţă-mă ca să-i socotesc pe toţi fraţii mei de aici cu dreptate şi înţelegere şi să nu supăr sau să chinuiesc pe nimeni.
Dă-mi Doamne să duc greutatea zilei cu tărie şi să
primesc tot ce vine în ziua aceasta.
Îndrumează Tu voia mea şi învaţă-mă să mă rog, să
cred, să nădăjduiesc să iert şi să iubesc.
Amin.
„POMENEŞTE-MĂ, DOAMNE, CÂND VEI VENI ÎNTRU ÎMPĂRĂŢIA TA!” (Luca 23, 42)
„Doamne şi Stăpânul vieţii mele, duhul trândăviei,
al grijii de multe, al iubirii de stăpânire

şi al grăirii în deşert nu mi-l da mie.

Iar duhul curăţiei, al gândului smerit, al răbdării şi
al dragostei, dăruieşte-l mie, slugi Tale.


Aşa Doamne, Împărate, dăruieşte-mi ca să-mi văd greşalele mele şi să nu osândesc pe fratele meu,
că binecuvântat eşti în vecii vecilor. Amin”.

CRUCE FACATOARE DE MINUNI DIN ATENA

15.07.2012

MARE PACAT ESTE A JUDECA PE OAMENI DAR MAI ALES PE PREOTI...


 Cuvant al Sfantului Atanasie,egumenul muntelui Sinai,ca sa nu osandim pe nimeni si , cu atat mai mult , pe preoti.


Sa nu osandim fratilor , va rog pe voi , nu numai pe preoti , ci si pe tot omul , ca sa ne invrednicim iertarii de pacate .Pentru ca tu vezi pe cineva gresind , insa nu-l stii , cu ce fel de fapte isi petrecea el viata .Talharul acela , ce s-a rastignit impreuna cu Hristos , ucigas de oameni a fost , iar Iuda ucenic al lui Hristos si apostol a fost , din cei mai dintai ucenici , si in scurta vreme , schimbare intru amandoi s-a facut.
Talharul in Imparatia lui Dumnezeu a intrat , iar ucenicul in pierzare.Deci , pentru aceea , nu se cade a osandi pe om , macar de ar fi pacatos , ca fratele tau este . De unde stii tu faptele lui cele bune sau rele ?
Ca multi , de multe ori , au gresit la aratare , iar , in taina , s-au pocait cu adevarat, iar noi , greselile lor le-am vazut , iar pocainta lor si intoarcerea nu le-am cunoscut. Deci , de catre noi , ca niste pacatosi , sunt osanditi , iar de la Dumnezeu , indreptare au castigat . Drept aceea , va rog pe voi , asupra nici unuia sa nu tinem rautate , nici sa nu judecam pe cineva , pana ce va veni Dreptul Judecator.
Care va lumina ascunsurile intunericului si va arata sfaturile inimilor.Insa , mai ales , pe preotul lui Dumnezeu , sa nu-l judeci , fie pentru greselile lui cele tainuite, fie pentru cele aratate, cate vei auzi asupra lui , nici sa zici :
,,Pacatos este si iata-l se apropie de taine si nu va veni darul Sfantului Duh'' : nimic din acestea sa nu gandesti.
Ca Unul este Judecatorul celor ascunse si Cel ce incearca . Si sa cunosti ca preotul va da socoteala mai mult decat tine , si lasa Dreptului Judecator judecata .. Ca chiar de a si gresit preotul , fata de poruncile dumnezeiesti a gresit , iar tu nu esti judecatorul altuia ; cunoaste-ti dar , a ta masura .Dar vei zice :
,,Au nu este supus preotul judecatilor si canoanelor bisericesti ? '' Asa este. Dar nu sa fie judecat sau cercetat de tine ,ci de Dumnezeu si de mai marele arhiereu . De ce judeci pe pastor , oaie fiind tu ? De ce rapesti , ca fariseii , judecata lui Dumnezeu , judecand preoteasca randuiala , atata vreme cat nu-ti este incredintat tie lucrul acesta , nici dat tie de la Dumnezeu .
Drept aceea , te rog pe tine , sa nu judeci pe nimeni si , mai ales , nu judeca pe preotul lui Dumnezeu.
Ci , cu credinta sa te apropii si cu frica mare , cu pocainta adevarata si cu stiinta curata , de dumnezeiestile Taine  si de sfintenie sa te atingi.
Ca , chiar si un inger al lui Dumnezeu de ar fi cel ce aduce Sfanta Jertfa , cea fara  de sange , daca tu te vei impartasi , fiind nevrednic , nicidecum nu te va curati pe tine , nici ingerul , de pacate , precum zice Scriptura,ca Iuda , macar ca de la Hristos Dumnezeu a primit painea , de vreme ce , insa , cu nevrednicie s-a impartasit cu aceasta , indata a intrat intr-ansul satana.
De care sa ne izbaveasca pe noi Domnul Dumnezeu . Amin.

sursa Proloagele Vietile Sfintilor

Doamne ajuta..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

va rog sa lasati impresiile voastre in scris dupa cele citite pe acest blog..va multumesc

FISIERELE MELE TRILULILU..