“Pace celor ce vin, bucurie celor ce raman, binecuvantare celor ce pleaca!”
Doamne, dă-mi ca întru liniştea sufletului să primesc orice-mi aduce ziua de azi.
Ajută-mi Doamne să mă încredinţez cu totul voii Tale cu mine.
Îndrumează-mă şi sprijineşte-mă în fiece clipă a acestei zile.
Orice mi s-ar întâmpla în ziua de azi învaţă-mă să le
primesc cu linişte şi credinţă tare, că toate vin din voia Ta cea sfântă.
Îndrumează Tu gândirile şi simţirile mele în toate
cele spuse şi făptuite de mine.
Fă ca în faţa întâmplărilor neaşteptate de tot felul să nu uit că toate de la Tine sunt.
Învaţă-mă ca să-i socotesc pe toţi fraţii mei de aici cu dreptate şi înţelegere şi să nu supăr sau să chinuiesc pe nimeni.
Dă-mi Doamne să duc greutatea zilei cu tărie şi să
primesc tot ce vine în ziua aceasta.
Îndrumează Tu voia mea şi învaţă-mă să mă rog, să
cred, să nădăjduiesc să iert şi să iubesc.
Amin.
„POMENEŞTE-MĂ, DOAMNE, CÂND VEI VENI ÎNTRU ÎMPĂRĂŢIA TA!” (Luca 23, 42)
„Doamne şi Stăpânul vieţii mele, duhul trândăviei,
al grijii de multe, al iubirii de stăpânire

şi al grăirii în deşert nu mi-l da mie.

Iar duhul curăţiei, al gândului smerit, al răbdării şi
al dragostei, dăruieşte-l mie, slugi Tale.


Aşa Doamne, Împărate, dăruieşte-mi ca să-mi văd greşalele mele şi să nu osândesc pe fratele meu,
că binecuvântat eşti în vecii vecilor. Amin”.

CRUCE FACATOARE DE MINUNI DIN ATENA

18.06.2015

PRIMUL PAS PRIN CARE PAPA UNIFICA BISERICA CATOLICA CU BISERICA ORTODOXA! PASTELE SE VA SARBATORI IN ACEEASI ZI!


papa Francisc patriarhul Bartolomeu



Papa Francisc a facut primul demers dupa declaratia istorica de unirea a celor doua bisericii din noiembrie 2014, astfel ca astazi a propus ca toti crestinii sa sarbatoreasca Pastele in aceeasi zi.

”Biserica (catolica) este pregatita sa stabileasca o data fixa a sarbatoririi Pastelui pentru ca toti crestinii, catolici, protestanti si ordodocsi, sa o sarbatoreasca in aceeasi zi”, a declarat Papa Francisc, informeaza Corriere della sera. ”Hristosul tau a inviat deja? Al meu o va face saptamana viitoare”, a declarat Papa sub forma anecdotica pentru a ilustra confuzia din jurul acestei sarbatori crestine, potrivit Il Messagero, citat de Russia Today. El a mai aratat ca deja a avansat propunerea Patriarhiei ecumenice a Constantinopolelui si Patriarhiei Moscovei. Catolicii si ordodocsii ceclebreaza Invierea in zile diferite pentru ca primii utilizeaza aici calendarul gregorian iar ordodocsii calendarul iulian.
Papa Francisc a lansat in noiembrie la Istanbul un apel ferm pentru unitatea Bisericilor Catolica si Ortodoxa, despartite de un mileniu, aratand ca victimele razboaielor si tinerii cer ca acest pas istoric sa fie facut.
De o importanta exceptionala in mesaj este faptul ca Papa a tinut sa sublinieze ca nu exista nici o pretentie din partea catolicilor:
„Biserica Catolica nu doreste sa impuna nici o conditie, in afara celei a profesiunii de credinta comune. Suntem gata ca sautam impreuna modalitatile prin care sa garantam unitatea necesara a Bisericii in conditiile actuale.”
Francisc si-a continuat mesajul istoric la Istanbul:
„In lumea de astazi se ridica cu putere voci pe care nu putem sa nu le auzim si care cer Bisericilor noastre sa-si asume pana la capat conditia de discipoli ai Domnului nostru Iisus Hristos”.
Bisericile Catolica si Ortodoxa s-au separat in 1054, cand Papa Leon al IX-lea si Patriarhul Mihail I Celularie al Constantinopolului si-au aruncat reciproc anatema.
Printre diferentele care divizeaza cele doua blocuri crestine se afla celebrul Filioque (Catolicii sustin ca Duhul Sfant din Sfanta Treime purcede din Tatal si din Fiul, in vreme ce Ortodocsii cred ca acesta purcede doar din Tatal), sau Primatul Papei (intaietatea, infailibilitatea si superioritatea fata de ceilalti episcopi).
Spre deosebire de Papa, Patriarhul Constantinopolului nu are putere reala asupra lumii ortodoxe, el avand doar un rang onorific. Bisericile ortodoxe sunt autocefale, ele nu se subordoneaza unui Primat din afara tarii.
Doamne ajuta

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

va rog sa lasati impresiile voastre in scris dupa cele citite pe acest blog..va multumesc

FISIERELE MELE TRILULILU..